Bebek ve Beslenme – Soru & Cevap
Bebeğe 5 Öğün Ek Gıda Verilir Mi?

Bebeğe 5 Öğün Ek Gıda Verilir Mi?

03 Nisan 2018

Demet: Arkadaşlar bugün kontrole götürdüm oğlumu 8 aylık, ek gıdayı 5 öğün ver, kahvaltı dışında diğerleri bir su bardağı olsun dedi çok değil mi dedim çünkü ben 3 öğün kahvaltı, kefir ve akşam yemeğini 1 çay bardağı şeklinde veriyorum dedim yetmez artık dedi, emmez ki o zaman dedim emer dedi ve ben çok şaşkınım, kızımda 1 yaş sonrası 3 öğün her biri bir su bardağı olarak verirdim. Bana çok fazla geldi, sizcede öyle değil mi?

Esra: Bence de cok benim kızım 10 aylık günde 3 kere veriyorum ki buna ragmen gündüz emmeleri cok azaldı hiç emmiyor diyebilirim.

Sena: Benim oğlum 10aylik suan 1 su bardağı kadar yiyiyor üstüne yarım saat sonra gene mama arıyor olmaz fazla emmez emmeyi keser şakın öyle verme kardeşim sen evladını bilirsin tanırsın her çocuk farkli oluyor sen kendin bakacak ayarlayacaksın zaten doymadigi öğünleri anlarsın.

Demet: Aynen katılıyorum yapmayacağım doktorun dediğini, anne sütünü bir daha bulamaz ama yemek her zaman var.

Sonay: Dilek Dinçer Yayla benim oğlum 4. ayindan Bünyan’a anne sütü YÖK formül mama içiyor buna rağmen ben asla senin doktorun dediği gibi bir beslenme düzenine geçmedim hala arıyor mama içiyor. Hele senin sütun var bırak doktoru ya başka doktora git yada bence burda tecrübeli annelerden fikir al daha iyi kıyamam yerse öyle ne olur o çocuk sen emzir kardeşim bol bol emzir ana öğün sütun olsun kahvaltı ile başla sebze ver ara yavaş yavaş arttır kahvaltı öğlen sebze püresi akşam yoğurt olarak bi dene neyi nasıl daha rahat yer gözlemle 1gunde bile huyları değişiyor kendin yavrunla arandaki baga göre davran. Onu tanı sayıları miktarı zaten yavrun sana kendi gösterecek alışacaksın hele bir konuşmaya başlasın Mama mama 😄enin ol bebeklerin biyolojik saati cok iyi sen en önemlisi ayni saatte beslemeye bak ki duzen oluştur.

Sevilay: Saskinim ben yiyemem o kadar şeyi.

Demet: Sordum açıkça yanlış mı anladım diye bir daha anlattı inanın hala şaşkınım, en fazla 2 su Br veririm.

Sevilay: Versenizdd e yemez herhalde bebis yese de anne sutu almaz . Çatlar ya her dr farklı konuşuyor sen bebeğini biliyorsun ne kadar yiyecegini o kadar ver ve anne sutu alacak şekilde ver.

Canan: Çok gerçekten.saçma yani. 8 aylık bebek 5 öğün yemez yiyemez yememeli.kaldı ki artik gece beslenmelerini azaltıp uyku surelerini uzatiyoruz.biz nasıl yiyip yatamazsak rahatsız olursak onun içinde geçerli bu. 5 öğün ne demek.su bardağı da çok.ne bu çocuğun midesi. Gerçekten bazı doktorlar ne yapıyor anlamış değilim. Çocukları obez yapan yanlış yönlendirmeler. Kaldı ki hala emiyorsa 5 ogun yemek olağanüstü saçma. Siz bildiginizden sasmayin. Doktorunuz fantazi dunyasinda.


Müren: Bizim 8 ayımız yeni bitti günlük verdiğim toplam bir su bardağı ara öğün o da yumurta peynir ceviz meyve ve çok nadir de olsa muhallebi şekerli şeyler yok ve yaptığım yemek neyse o gün akşam bir fincan kadar bebeklerin sindirim sistemini şimdiden zarar vermeye gerek ilerde böbreklerde sıkıntı oluyor tıka basa yedirmeye gerek yok yani bizde ek gıda anlayışı doyumluk değil tadımlık. Doktorunu değiştir bence bebeğini en iyi sen tanırsın aç olduğunu bile ağlamasının tonundan anlarsın.

Milay: 1 yasina kadar toplam ek gida miktari 3 mama kavanozu kadar olmali abartmis doktorunuz.

Nilay: Sen cocugunu tanirsin zaten. Bence doktoru dinleme. Doktorlar da sasirmis artik.

Sel: 5 öğun yemek yada corbadan falan kastetmemistir,meyve yada meyveli yogurt,yada muhallebi,ara öğünlerden bahsetmistir bence.

Esin: Doktorlar da insanlar da şaşırmış yapmanız gereken sadece 1 gün denemek bu kadar abartmaya gerek yok baktınız yiyemiyor yediği kadar verin kimseyi dinlemek zorunda değilsiniz anne sizseniz en iyisini siz bilirsiniz.

Hira: Doktor söyler vazifesi fakat en önemli sizin hisleri. Eğer çocuk neşeli ve kilo alıyorsa aynı miktarı devam edin. Eğer bi daha ki ay kilo aldıysa boş ver doktoru.

Demet: Kilo önemli değil bence zaten bir yaşından sonra 3 kez bir su bardağı şeklinde vereceğim şimdi çok erken bu sebeble şaşkınım, dediğini yapmayacağım.

Hira: Biz 7 aylıkken gittik birtane sine böyle dediki köfte ve makarna ver. HAYDE ORDAN DEDIM SAÇMALAMA YA. ilerisinde midesi problem çıkarsa sen mı uğraşacaksın?

Demet: Banada köfte ver dedi, karbonhidrata yürüyünce ihtiyaç olacakmış.

Hira: Biz 10 aylık olduk ve tavuk hindi ve dana yiyoruz. Fakat haşlayıp ezilmiş veriyorum artı sebzeler. Ve ne kabızlık ne de başka problemler yok çok şükür. Ben kendim yöntemi devam edicem. Doktor helal olsun sana dedi bir pişik görmedim çocuğun. Ondan sebep annesi sen karar ver araştır.

Meral: Daha neler.. 5 öğün içeriği neymiş? Ne olursa olsun çok fazla miktarlar. Zaten yiyemez diyelim ki yedi, asla emmez. Süt biter bu sefer de.

Demet: Sabah 10 da meyve püresi 2 saat sonra yumurta pekmez tahin, 3 saat sonra yoğurt sonra meyve püresi akşam yemeği dedi. Banada çok iyi bakmışsın 2 ayda 700 gr almış alerji den reflü den şüpheleniyorum demişti,3. Ay rota aşısı sonrası dengesi bozuldu 4 ay hiç kilo almadı 5.5 aylıkken ek gıdaya az az başladık şimdi 1 su ek gıda ve kahvaltı veriyorum ki zaten emmek istemiyor, yemeye meraklı bırakır eminim, gezerek emziriyorum sürekli.

Şenay: Doktorları anlamak mümkün değil her doktor farklı diyor Kızım bir yaşında üç öğün yiyor.

KONUYA CEVAP YAZ

*

code

PAYLAŞ
İlgili Konular