Bebek ve Beslenme – Soru & Cevap
6 Aylık Bebeğe Çilek Verilir Mi?

6 Aylık Bebeğe Çilek Verilir Mi?

02 Nisan 2018

Özden: 6 ayı doldurmus bebeklerine hiç çilek veren var mi yada verilirmi?

Hanımağa: 1 yaş sonrası verilir.

Gözde: Evet 1 yas sonra ben vermistim alerji yapti vermeyin.

Ayşe: Çilek alerjisi verilmez benimde 7 aylık kızım var vermiyorum.

Tülay: 1 yaşı bittikten sonra verdim vücudu kıpkırmızı oldu birde bal alerjik yiyecekler vermeyin daha.

Begüm: Çilek 🍓 portakal 🍊 domates 🍅 bal 🍯 alerjik ben ilk kızımda bilemedim sağolasın başımızdaki büyükler çocuk çok sevdi yiyor diye abarttılar verdiler çocuğun alerjisini uyardılar sonrasını hiç yazmayım ama çok az tattırabilirsiniz dedi doktorumuz bal hariç 1 yaş sonrası başlıyor.

Rüya: Olum 8 aylık olacak cilek veriyorum alerji, olmadı.

Hanım: 1 yaş oncesi verilmez siz anlamasaniz bile içerde yarattığı tahribat büyük olabilir.. Doktorumuz ozellikle verdiği listeye. yazmış yasak diye artı doğal çilek yok bu ayda yazık bebeğe.

Tuna: Ben veriyorum sende ver olmaz her çocuk bir değil sizin bebeğe birşey olmaz Allah korusun başkasının çocuğuna yapar benim oğlumun armut alerjisi var yediğinde 40 derece ateş ve yüzü komple şişiyor Allah korusun 1 yaşı geçsin daha çilek mevsimi değil hemde.

Nur: Benim kızım 5 aylikkeen ablam vermiş çok kötü oldu doktora götürdüm çilek mi verdiniz dedi.

Vil: Balin 1 yas verildigini biliyorum ama kivi ve cileği burada duydum, ben cileği verdim kizima bisey olmadi fakat cocuk bunyesinden bunyesine degisir mi bilmem.

İrem: Ne oldu buralarda bi danone veren vardı silinmis yorum. Yapmayın nolur hele o danone o kadar sağlıksız ki. Bingildagi geç kapanan yaşına gore gelişimi geri olan çocuklarda doktorlar evvela onu soruyor ondan mi veriyorsunuz diye. Gerek yok oyle uyduruk seylere.

Nergiz: Herseyi denediniz bi cilekmi kaldı aceba 😊oncelikli olan onca sey var onları deneyin.

Gizem: Kivi çilek domates portakal mandalina bunlar alerjik ürünlerdir.yaşından önce vermemekte fayda var.her bebekte farklı reaksiyon gösterebilir.

Mehtap: Çileğin mevsimi değil ayrıca mevsimi olsada ilaçlı hormonlu kocaman çilekler yemeselerde çok problem değil yani.

Filiz: Kizlar ben 4 aydan sonra hersey den veriyorum almanyada öyle bir yasak yok herseyi ezip veriyorum biz her ayda kondurala gidiyoruz hersey iyi gidiyor izdeyen vere bilir.

Çiğdem: Yazmayım diyorum ama kendime hakim olamıyorum nedir bu ya 4 aylık bebeğe ek gıda verilip 6. Ayda hormonlu kesinlikle yetişkinin bile yememesi gereken (bu mevsimde) çileğin tartışmasını yapıyoruz. Sormuşsunuz olmaz diyenede ben 4. Ayda başladım her şeyi verdim bu kaldı diyorsunuz verin o zaman neden soruyorsunuz.

Aydan: Benim veriyorum alerjisi varsa zaten 1 saat içinde belli oluyor kızım 5 aylıkken başlamıştık. Severek yiyor.

Aysu: Ben bir yasindakine bile verirken terettüt ettim bence erken ama yinede siz bilirsiniz.

Çınar: O kadar meyve sebze varken neden çilek. Hem mevsimi bile degil.

Özden: Sadece denedik 2 3 defa daha vermedim sormak istedim hazzı bayanlar baya seni cevaplar veriyorlar şaşırdım dogrusuburda birbirinizin yanlışlarını duzelmek için yazmiyomuyuz şarkının valla.

Gülay: Mesela bende 1 yaş öncesi yasak olduğunu bilmiyordum, yeni öğrendim 8. aya yeni girmiş oğlum var verdim somurarak yedi kendi elimle somurtturdum yedi hiç de aklıma bir şey gelmedi yasak mıdır acaba alerji eder mi acaba diye bir şey de olmadı şükür şimdi mevsimimde bile organik meyveyi nerde buluyorsunuz Allah için ya yediğimiz herşey bozulmuşken artık maalesef.


Ayşe: Ben verdim ama bilmiyorum tabi bi alerji yapiyormus arkadasim dedi ama verdikden sonra ogrendim sukur bi alerji olmadi iki uc gun vermistim cilek 6 ayinda.

Özden: Çilek alerji yapma olasılığı yüksek meyve +1 yaş. Benim bebeğimde ben yemiştim sütümden sadece geçmesine rağmen poposu kanamıştı.

Seray: Nasıl ver bisey olmaz dersiniz, çilek en önemli alerjen gıdaların başında gelir, oldu ki bebek yedi ve dili sisti nefes alamadı bunları düşünüyor musunuz. Çilek en erken 1 yaşından sonra verilir. Lütfen sevgili anneler araştırın öyle verin her gıdayı kafaniza göre veremezsiniz . Ekledigim listeyi kontrol edin, yeşil o ay için verilebilen kırmızı renk verilmeyen anlamına geliyor.

Sena: Biz evimize aldık değil yedirmek diline dahi sürmedim. Çilek alerjik olarak riskli meyve. Benimde alerjim var zaten nefsim körelsin diye bi tane yiyorum o bi tane bile beni mahvediyo bebeğimi düşünemem bile.

Ayşe: Hayir cilek 1 yasa kadar yasaklı gidalardan once verilmemesi gereken yasakli gidalar vardir dr umuz ne vereyim degil ne vermeyelim denmeli diyor mesela cilek tuz bal bakla inek sütü seker gibi.

Didem: Ya nasil ver dersiniz. Hic mi okuyup araştırmıyorsunuz. Kivi bal cilek en alerjik gidalatin basinda geliyor. Bu sorumlulugu alip da nasil ver diyebilirsiniz. Sevgili anne sakin verme ve acele etme önümüzde uzun yillar var elbet yiyecek ama simdi degil.

Şenay: Arkadaşlar amacım kimseyi yargılamak yada tartışma çıkartmak değil fakat elimizde telefon ve internet var ve bebeğe besin tablosu var hangi ayda ne yemeli millete sormak yerine oraya bakmak daha mantikli değil mi? Ve ver ver bişey olmaz diyen anneler her bebek bir değildir senin bebeğine birsey olmaması bir başka bebeğe olmayacağı anlamına gelmez. Bebekler bizden çok farklı mide ve bağırsakları yeni yeni gelişiyor bir sorun olursa ki Allah korusun geri dönülmez sonuçlar doğar. Bunu Alerjik bi bebeğe sahip anne olarak yaziyorum.

Sena: Malasef halkımız alerji nin özellikle besin alerji nin ne kadar önemli ve tehlikeli olduğunun farkında değil geri dönülmez hasarlar bırakıp çok tehlikeli sonuçlar doğurabilir bu konuda biraz bilinclenmek ve biraz araştırmak gerek buradaki herkes anne lütfen kendi bebeğinizin başına gelmesini istemediğiniz durumları karşı taraf için de düşünün ve fütursuzca ver ver bişey olmaz gibi geniş cümleler kurmayın dışarıda da özellikle çocuk oyun alanları ve parklarda çocuklarınızın eline herşeyi verip orda yemesine izin vermeyin evde ne kadar tembih edersen et çocuk işte canı istiyor ve sen yiyemezsin bu senin için güvenli değil telkinlerini o ortamda kabul etmiyor yeni doğan her 10 bebekten 3 u alerjik bünyeye sahip senin çocuğunda yok ama parktaki arkadaşı alerjik olabilir biraz daha hassasiyet lütfen ayrıca tadını bilmediği bir besini 1 yıl sonra yese ne kaybeder ki aceleye gerek yok Allâh izin verirse zaten bir ömür doya doya yiyecek önce sağlıklı olsunlar değil mi?

Sercan: Benim bebeğinde alerjik şimdi doktordan geldik hava veriyoruz havuç yiyemiyoruz ve başka nete war tm net değil hava değişimi yada toz petek bilmiyoruz 1 buçuk yaşında. Sonra biraz daha rahatlığına çocuklar bakalım ben doktor ne derse o alerji doktoruna sor am çocuk doktoru yumurtanın beyazı ve balık verebilirsin dedi ama önce alerji doktoruna kontrolünde sor belki test yapar dedi.

Tülay: Vermeyin ve de verdirtmeyin benim oğluma komşu 2 yaşındayken biz biliyorduk armut alerjisini ama fazla bilen yoktu neyse vermiş bende görmedim yediğini abisiyle odada oynuyorlardı sonra oğluma baktım kulakları kızarmış sanki nefes alamıyor gibi bakıyor ateşi olmuş 40 hemen bu olay 15 dk içinde oluyor übende komşuya çay koyuyordum bana sormadan ve görmediğim anda vermiş çünkü hemen biz acile götürdük orda tedavi ettiler yani kimseye ne ver diye söyleyin nede ailesinin izni olmadan vermeyin kötü sonuçlar doğurabilir şimdi o komşum ne benim çocuklara yaklaşıyor nede bana görünüyor tabi suçlandı bende birşey demedim ama duymuş hastanelik olduğumuzu şimdi oğlum 7 yaşında kendine zarar verdiğini biliyor armutun yaklaşmıyor bile dikkat lütfen çocuklar bebekler söz konusu acele etmeyin ömür boyu yiyecekler nasıl olsa er yada geç.
Aysu: Size katılıyorum benim kızımın sut alerjisi var o kadar Zor bir durum ki ne yedircem imi nasıl beslicemi şaşırıyorum ole verin bişey olmaz demekle olmuyor maalesef gerçekten alerji çok tehlikeli bir rahatsızlık alerjik çocuk çok zor bakimi.

KONUYA CEVAP YAZ

*

code

PAYLAŞ
İlgili Konular